A művészeknek sem árt egy jó weboldal

A családomban elég erősnek mondható a művészi hajlam. Akad köztünk jó néhány zenész, és egy-egy festő és grafikus is. A bátyám, az utóbbiak táborát erősíti. Már gyerekként elhatározta, hogy a rajzolás, festés komoly szerepet fog betölteni az életében. Ez olyannyira így lett, hogy ma már másokat is megörvendeztet egy-egy képével. Egyre többen kérik fel ugyanis, hogy készítsen nekik képeket. A legújabb kedvencük a digitális festmény. Előszeretettel kérnek tőle ilyen jellegű megrendeléseket. Mivel egyre több megkeresést kap, ezért elgondolkodott azon is, hogy egy saját weboldallal még több ügyfelelt szólíthatna meg. Mindketten szeretünk előre gondolkodni, és ismerni a lehetőségeinket, úgyhogy a hétvégi közös programunk az volt, hogy utánanéztünk, mikre érdemes figyelni egy weboldal esetén, illetve kiktől érdemes segítséget kérni, ha azt szeretnénk, hogy egy sikeres honlap üzemeltetői lehessünk. Neki is láttam hát a kutakodásnak. Körbe kérdeztem az ismerősöket, illetve a neten is körül néztem. Így jutottam el a https://keresobenelso.hu/linkepites.html weboldalra.

Linképítés a főszerepben

Itt többek között megismerkedhettünk azzal a fogalommal, hogy Linképítés. A lényege tulajdonképpen annyi, hogy minél több link mutat az oldalunkra, annál megbízhatóbbak vagyunk a Google szerint és emiatt előrébb kerülünk a találati listán. A Google ugyanis ebben az esetben úgy működik, mint ahogyan mi is sokszor választunk egy-egy szolgáltatás közül: körbe kérdezzük az ismerősöket, és amit a legtöbben javasolnak, azt fogjuk felkeresni. Ha a Keresőben első csapatát választjuk erre a feladatra, akkor több lépésben mutatják meg, hogy mi fog történni. Első körben egy árajánlatot kell tőlük kérni, ezt az oldalon található űrlap kitöltésével könnyedén megtehetjük. Ott a weboldalunk címe mellett, öt darab hozzá kapcsolódó kulcsszót kell megadni, mivel ezek alapján kezdik el a munkát.

Linképítés
Hogyan legyünk elsők a Google találati listáján?

Kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést végeznek, amelyek alapján megállapítható, hogy melyik kulcsszavakra érdemes fókuszálni és mennyien keresnek rá azokra. Ha ezzel megvannak, akkor SEO szempontok szerint átvizsgálják a weboldalunkat. Itt elsősorban arra koncentrálnak, hogy milyen szinten felel meg az oldalunk a Google elvárásainak. Ha pedig ezekkel az ellenőrzésekkel megvannak, akkor kezdődik el a minőségi Linképítés folyamata. A folyamat során pedig azt is figyelembe veszik, hogy milyen erős a konkurenciánk. Ettől függően három különböző szintű linképítést tudnak biztosítani. Kiemelik azt a tényezőt is, amit talán más ilyen téren dolgozó oldalak nem vesznek (vagy nem akarnak) figyelembe venni, ez pedig az, hogy honnan is jön az a link. Mivel a cég, több mint 450 weboldalt üzemeltet, ezért van hova elhelyezni azokat a linkeket.

Költségek a szerződés alatt és a lejárat után

Ez eddig szép és jó, de amire a legtöbben kíváncsiak, hogy mennyibe fog mindez fájni anyagi szempontból. Nem kevésbe, ugyanakkor mérlegelni kell, hogy hosszútávon ez egy nagyon jó befektetés is lehet. Ezt pedig példával és néhány diagrammal is próbálják alátámasztani.

Valószínűleg az a kérdés is felmerül benned, hogy mi van, akkor ha lejár a szerződés, mi történik akkor a linkekkel. Szerencsére erre is van válasz: az épített linkek fenntartása az első 24 hónapban ingyenes, az azt követő hónaptól pedig linkenként naponta 1 Ft-ot kérnek el.

Egy fontos dologra még érdemes figyelmet fordítani, ez pedig a kizárólagosság elve, vagyis 1 témakörben csak 1 ügyfelet vállal a cég. Miért? Mert 2 ügyfélnek nem tudják egyszerre megígérni a Google találati lista 1. helyezését. Ez, illetve az előbb olvasottak is nagy szimpátiát ébresztettek bennünk, és még akkor is hasznos volt meglátogatni az oldalt, ha nem köt velük szerződést a bátyám, hiszen így is sok mindent megtudhattunk arról, hogy mikre kell figyelni, ha egy sikeres weboldal tulajdonosaivá szeretnénk válni.