Lara barátnőm igazi művészet-rajongó, de annak is egy különleges típusa: él-hal a divatért. De nem olyan visszafogott módon, hanem Carrie Bradshaw-san: divatbemutatókra jár, és olyan göncökben pompázik nap, mint nap, hogy az ember szeme-szája tátva marad.
Én igen keveset konyítok a témához, egyetlen ruhadarab van, ami képes valóban levenni a lábamról: a motoros ruha. A textil is, de kiváltképpen a motoros bőrruha… Lara mindig forgatja a szemét: a sport nem lehet sem művészet, sem divat: ne keverjük a szezont a fazonnal. De valóban nem lehet? Régen talán igaz volt ez az állítás, a motoros felszerelések, beleértve a sisakot és a motoros bőrruhát is, csupán védő funkciót láttak el, nem volt fontos a kinézetük. De aztán valakinek kattant, hogy nem csak a járgányokat lehet dizájnosra, feltűnőre tervezni, hanem a ruházatot is. És innen már szabad teret kap minden elképzelés: csajos, vagány, egyszerűbb vagy akár feltűnőbb darabok, visszafogottak és egyediek.
Az én motoros bőrruhám például valódi látványosság: szembetűnő és megunhatatlan piros-fekete-fehér színkombinációja miatt már messziről bárki kiszúrja. Persze van belőle visszafogottabb, sima fekete-fehér színű is, és az is nagyon dögös! És ez még csak a küllem. Annak ellenére, hogy bőr, a sztreccs betéteknek köszönhetően könnyedén mozgok benne, egyáltalán nem merev, ami elengedhetetlen a biztonságos vezetéshez. A hálós bélés pedig kiváló szellőzést biztosít a melegebb napokon is, és a szabad mozgást is segítik, hiszen így nem tapad a ruha a bőrünkre. A protektorok pedig, csípő, térd, váll és gerinc, teljes körű védelmet biztosítanak esés esetére, a fényvisszaverő betétek pedig a láthatóságot segítik. Az már csak a hab a tortán, hogy a mandzsetta rész is elasztikus anyaggal könnyített, hogy a kesztyűnk kényelmesen beférjen alá, és ne szorítson, de ne is csússzon ki.
Lara rögtön kontráz, oké, de ezekben a felszerelésekben nincs annyi befektetett idő, energia, mint egy valódi ruhadarabban, ami stílust, divatot teremt. Először csak tátott szájjal meredek rá, aztán elnevetem magam. Egy ilyen precízen tervezett védőfelszerelésben ne lenne munka, aminek megannyi kritériumnak kell megfelelnie? Kezdhetjük a művészet felőli oldalával: itt is mindig újítani kell a dizájnt. Valamivel többet, mást kell adni, mint a konkurencia, különben mit sem ér az egész. Ez ugyanaz a kihívás, amivel a divatszakma is küzd. Aztán ott vannak az ellátandó feladatok: védjen, legyen masszív, de szellőzzön is, és biztosítson szabad mozgást. Ehhez nagyon alaposan utána kell járni az alapanyagoknak, és ez szintén olyan feladat, amiben mindig van hová fejlődni. Kezdetben a bőrből készült darabok nem voltak megfelelőek tavaszi, nyári használatra, mert elevenen megsült benne az ember, egyszerűen borzasztóan izzadt. Szimplán képzeljétek el az imádott bőrdzsekiteket a testeteken – nyáron. Mert bizony hiába a menetszél, amikor a kánikulában még az is majdhogynem forró. A mai fejlett technológiának köszönhetően azonban már a bőrdzsekik szellőzése is megoldódott, egy hálós bélésnek köszönhetően. A kényelmet, szabad mozgást pedig sztreccs betétek biztosítják. A védelemért szintén folyamatos fejlesztés alatt álló különféle protektorok és habbetétek felelősek. A precizitás is művészet, és egy motoros bőrruha elkészülte mögött bizony nagy odafigyelés van, minden téren. Ennél a darabnál ráadásul arra is figyelni kell, hogy az alsó- és felsőruházat egyben van. Valahol egyszerűsíti a dolgokat, másrészről viszont extra figyelmet igényel a tervezés.
Kiselőadásommal az örök kétkedő művésznőt is sikerült meggyőznöm, olyan szinten, hogy azóta is a legdivatosabb, legművészibb motoros felszerelést kutatja, és nekem mutogatja mindig, amit talált, hogy a funkciói is megfelelőek e… 🙂
Egy motoros bőrruha lehet művészet?
Lara barátnőm igazi művészet-rajongó, de annak is egy különleges típusa: él-hal a divatért. De nem olyan visszafogott módon, hanem Carrie Bradshaw-san: divatbemutatókra jár, és olyan göncökben pompázik nap, mint nap, hogy az ember szeme-szája tátva marad.
Én igen keveset konyítok a témához, egyetlen ruhadarab van, ami képes valóban levenni a lábamról: a motoros ruha. A textil is, de kiváltképpen a motoros bőrruha… Lara mindig forgatja a szemét: a sport nem lehet sem művészet, sem divat: ne keverjük a szezont a fazonnal. De valóban nem lehet? Régen talán igaz volt ez az állítás, a motoros felszerelések, beleértve a sisakot és a motoros bőrruhát is, csupán védő funkciót láttak el, nem volt fontos a kinézetük. De aztán valakinek kattant, hogy nem csak a járgányokat lehet dizájnosra, feltűnőre tervezni, hanem a ruházatot is. És innen már szabad teret kap minden elképzelés: csajos, vagány, egyszerűbb vagy akár feltűnőbb darabok, visszafogottak és egyediek.
Az én motoros bőrruhám például valódi látványosság: szembetűnő és megunhatatlan piros-fekete-fehér színkombinációja miatt már messziről bárki kiszúrja. Persze van belőle visszafogottabb, sima fekete-fehér színű is, és az is nagyon dögös! És ez még csak a küllem. Annak ellenére, hogy bőr, a sztreccs betéteknek köszönhetően könnyedén mozgok benne, egyáltalán nem merev, ami elengedhetetlen a biztonságos vezetéshez. A hálós bélés pedig kiváló szellőzést biztosít a melegebb napokon is, és a szabad mozgást is segítik, hiszen így nem tapad a ruha a bőrünkre. A protektorok pedig, csípő, térd, váll és gerinc, teljes körű védelmet biztosítanak esés esetére, a fényvisszaverő betétek pedig a láthatóságot segítik. Az már csak a hab a tortán, hogy a mandzsetta rész is elasztikus anyaggal könnyített, hogy a kesztyűnk kényelmesen beférjen alá, és ne szorítson, de ne is csússzon ki.
Lara rögtön kontráz, oké, de ezekben a felszerelésekben nincs annyi befektetett idő, energia, mint egy valódi ruhadarabban, ami stílust, divatot teremt. Először csak tátott szájjal meredek rá, aztán elnevetem magam. Egy ilyen precízen tervezett védőfelszerelésben ne lenne munka, aminek megannyi kritériumnak kell megfelelnie? Kezdhetjük a művészet felőli oldalával: itt is mindig újítani kell a dizájnt. Valamivel többet, mást kell adni, mint a konkurencia, különben mit sem ér az egész. Ez ugyanaz a kihívás, amivel a divatszakma is küzd. Aztán ott vannak az ellátandó feladatok: védjen, legyen masszív, de szellőzzön is, és biztosítson szabad mozgást. Ehhez nagyon alaposan utána kell járni az alapanyagoknak, és ez szintén olyan feladat, amiben mindig van hová fejlődni. Kezdetben a bőrből készült darabok nem voltak megfelelőek tavaszi, nyári használatra, mert elevenen megsült benne az ember, egyszerűen borzasztóan izzadt. Szimplán képzeljétek el az imádott bőrdzsekiteket a testeteken – nyáron. Mert bizony hiába a menetszél, amikor a kánikulában még az is majdhogynem forró. A mai fejlett technológiának köszönhetően azonban már a bőrdzsekik szellőzése is megoldódott, egy hálós bélésnek köszönhetően. A kényelmet, szabad mozgást pedig sztreccs betétek biztosítják. A védelemért szintén folyamatos fejlesztés alatt álló különféle protektorok és habbetétek felelősek. A precizitás is művészet, és egy motoros bőrruha elkészülte mögött bizony nagy odafigyelés van, minden téren. Ennél a darabnál ráadásul arra is figyelni kell, hogy az alsó- és felsőruházat egyben van. Valahol egyszerűsíti a dolgokat, másrészről viszont extra figyelmet igényel a tervezés.
Kiselőadásommal az örök kétkedő művésznőt is sikerült meggyőznöm, olyan szinten, hogy azóta is a legdivatosabb, legművészibb motoros felszerelést kutatja, és nekem mutogatja mindig, amit talált, hogy a funkciói is megfelelőek e… 🙂