Ha Te is művészként vagy vállalkozó, érdemes ezt elolvasnod
Művész vagy és vállalkozó? Tudom, hogy milyen cipőben jársz, velem is ez a helyzet. Művészlélek vagyok, amióta csak az eszemet tudom. Egész életemben érdekeltek a művészetek, legyen szó zenéről, irodalomról, vagy festészetről, rajzolásról. Utóbbi az, amiben megtaláltam magam, és ki tudtam benne teljesedni.
Ahogy telt múlt az idő rájöttem, hogy ez nekem nem csak egy hobbi lett. Napi 6-7 órát töltöttem rajzolással, iskola mellett is. Ez nem volt normális, egy hobbira nem jut ennyi idő. Így jött az ötlet, hogy grafikus leszek! Nem volt egy rossz gondolat, de meg is kellett valósítani. Például szükség volt egy tanfolyamra, de ez a legkevesebb. Mivel vállalkozóként szerettem volna tevékenykedni, volt még előttem egy fontos lépés, a vállalkozás alapítás.
Na ez az, amihez nem értek, de egyáltalán nem. Az első eldöntendő kérdés, amivel találkoztam az volt, hogy hol legyen a székhelyem. Azt hittem ez igazából mindegy, lehet például az otthonom is, de egy barátom rávilágított, hogy ennek azért van jelentősége. Innentől ötletem sem volt, hogy hogyan tovább. Elmondta Ricsi, aki segített nekem az alapokban, hogy miért előnyös, ha máshol van a székhely, erről majd beszélek is. De ha nem az otthonom lesz a székhely, de irodám nincs, akkor hol legyen?
Na erre a kérdésre kínált tökéletes választ a cég, ami segített nekem a székhellyel kapcsolatban. A szekhelyszolgaltatas24.hu-ra úgy találtam rá, hogy rákerestem a székhelyszolgáltatás 6. kerület kulcsszóra. Olvasgattam egy kicsit a honlapjukat, és rá kellett jönnöm, hogy a szolgáltatás, amit kínálnak, egyszerűen tökéletes. Hirtelen nem is értettem, hogy miért nem használja ki minden vállalkozó a székhelyszolgáltatás előnyeit. Nekik biztos senki nem szólt, hogy ilyen létezik. Egyébként, ha már van egy meglévő vállalkozásod, de Te sem hallottál eddig erről a lehetőségről, akkor sincs semmi baj, utólag is módosíthatod a székhelyed, sőt, ebben a cég segítségét is kérheted.
És akkor mondom, hogy nekem hogyan segítettek! Ricsi barátom tudta, hogy léteznek ilyenek, ezért vele kerestünk rá a székhelyszolgáltatás 6. kerületre. Így találtunk rá erre az oldalra, mondta Ricsi, hogy nézzük át a szolgáltatásaikat, amiket kínálnak. Amikor ezt megtettük, már elégedettek voltunk, pedig semmi közünk nem volt még a céghez, szimpla érdeklődők voltunk, sőt, inkább csak odatévedtünk a weboldalukra.
A honlapra fellépve máris láttuk, hogy a cégnél két lehetőség is van székhelyszolgáltatásra, Újlengyelben, és Budapesten. Nekem utóbbi jöhetett szóba, bár a másiknak is megvannak a maga előnyei. Szóval a székhelyszolgáltatás 6. kerületben lévő lehetőségét néztem ki magamnak, aminek az ára volt a következő információ, ami szembejött. 6 hónapra 29.900 Ft+áfa a szolgáltatás ára, illetve 1 hónap grátisz. Itt fel volt sorolva az is röviden, hogy mit kapsz a cégtől, ha velük dolgozol, de ez később, lejjebb görgetve az oldalon még jobban ki van fejtve.
Kattoltam is rá a budapesti lehetőségre, ami lejjebb navigált az oldalon, és láttam, hogy két kerületben is van választási lehetőség. Nekem a székhelyszolgáltatás 6. kerület volt a legideálisabb opció. Itt található egy táblázat, ami leírja, hogy mit kapsz a pénzedért cserébe, ha ezt a szolgáltatást választod. Nyolc részre van osztva a táblázat, és elárulom, hogy nem csak azt kapod, hogy beírhatod székhelyednek a helyszínt. Ennél azért jóval többről van szó.
Kezdjük például azzal, amivel ők is kezdték a felsorolást. Kihelyezik a céged nevét cégtáblára, közterületről jól látható módon. Ez akármilyen apróságnak is tűnhet, nagyon fontos, mert erre a törvény kötelezi a cégeket, és a hatóságok elég komolyan is veszik.
A következő dolog, amiben számíthatsz rájuk, az a postád kezelése. Átveszik a leveleidet, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően. Ez nagyon kényelmes, mivel az ajánlott leveleidet mindig átveszi valaki, és nincs belőle kellemetlenség, hogy rohannod kell utána a postára. Természetesen ez hivatalos meghatalmazással történik.
Majd az átvett postád szakszerűen kezelik is. Ez tulajdonképpen 3 tevékenységet foglal magában. Először is a beérkező leveleidet automatikusan beszkennelik, elektronikusank archiválják, és a hatályos rendeletnek megfelelően 24 órán belül értesítenek róla téged.
Majd pedig az érkezett leveleid tartalmát feléd is továbbítják elektronikusan. A gyakorlatban ez az átvételtől számított maximum két órát jelent. Ez nagyon gyors folyamat, és mindig úgy értesülsz a leveleidről, hogy semmit nem tettél, nem figyeltél rá, hogy legyen valaki a székhelyen, és nem mentél a postára sem utána.
Majd a következő hónap első hetében, hogy azért mégis meglegyen neked papíron is a levél, postán is megkapod. Bár nem tűnik nagy dolognak, sajnos sok szolgáltatóra ez még nem jellemző. Itt viszont ez teljesen alap, és ingyenes!
És mi a helyzet akkor, ha hatóság érkezik a székhelyre? Mert bizony egy vállalkozás életében előfordul, hogy benéz a NAV vendégségbe, és ezt a látogatást nem illik visszautasítani. Ilyenkor sincs para, mert a cég szakszerűen és korrekt módon, 11 év tapasztalattal fogadja a hatóságokat a székhelyen. Sokszor ez egy előre nem várt esemény, de ennek ellenére gördülékenyen megy a folyamat.
Olyan eset is előfordulhat, amikor kényszerintézkedésről van szó, például valamilyen végrehajtási intézkedésről. Természetesen ezt is jogszabályoknak megfelelően tűri a székhely, nagy tapasztalattal, sőt! Ígértem, hogy kitérek majd annak az előnyeire, hogy nem az otthonod a székhely. Itt jött el ez a rész. Ha végrehajtás alá vonják a céged, és az otthonod a székhely, akkor ott semmi nincs biztonságban. Persze, a családod nem viszik el, de néhány neked fontos tárgyat simán. Ezeket aztán perelgetheted vissza igényperben. Mivel ezt senki sem szeretné, már csak ezért is megéri egy székhelyszolgáltatót megbízni.
Na milyen? Ezek elég teljeskörű szolgáltatások, nem? Szerintem igen, ennyi pénzért meg aztán főleg! Óriási terheket vesz le az ember válláról. Bár én nem vagyok gyakorlott a vállalkozás terén, ez nagyon szimpatikus volt, és Ricsi barátom is támogatta, hogy ehhez a céghez szegődjek székhely ügyben.
Ennek van egyébként még egy oka, méghozzá pedig a pénzügyi stabilitás. A céget a Bisnode, Európa legnagyobb cégminősítő vállalkozása, AA- kategóriába minősítette. Ez nagyon nem mindegy, elég fontos a tudat, hogy megbízható cég nyújtja a vállalkozásod alapját, a székhelyet. Gondolj bele mi történik, ha a székhelyszolgáltatód megy csődbe. Na az para lenne, nem? Ezért nem mindegy ez a szempont sem.
Egyébként jó tudni azt is, hogy minden céget alapos kontroll alá vesz a vállalkozás a közös munka megkezdése előtt. Ez nem neked ijesztő, hanem azoknak akik cégtemetőbe akarják vinni a cégüket. A minőség miatt ez neked inkább egy pozitív dolog.
Érdemes ellátogatni a már belinkelt weboldalra, van fent az említett infókon kívül néhány cikk is a székhelyekről, és a szolgáltatásokról, jogi szempontból is, de az átlagember nyelvén. Ez apróság, de plusz pont.
Én végül úgy döntöttem Ricsi segítségével, hogy az újonnan induló vállalkozásomat erre a cégre bízom székhely szempontból, és nagyon jól tettem. Ahogy elkezdtünk együtt dolgozni, már tudtam, hogy nem fogom megbánni ezt a döntést. Az első pillanattól kezdve nagyon kedvesen törődtek velem, és közben érezhető volt a 11 éves tapasztalat. A szakértelem szinte tapintható volt a levegőben. Azóta pedig minden egyes szolgáltatás előnyét élvezem, amit fentebb leírtam. Szó szerint élvezem, mert úgy érzem, hogy a tevékenységem egy részét átvették tőlem, gondolok itt az adminisztrációra. És ez nekem, zöldfülűnek, óriási segítség a mindennapokban.
Ha Te is művészként vagy vállalkozó, érdemes ezt elolvasnod
Művész vagy és vállalkozó? Tudom, hogy milyen cipőben jársz, velem is ez a helyzet. Művészlélek vagyok, amióta csak az eszemet tudom. Egész életemben érdekeltek a művészetek, legyen szó zenéről, irodalomról, vagy festészetről, rajzolásról. Utóbbi az, amiben megtaláltam magam, és ki tudtam benne teljesedni.
Ahogy telt múlt az idő rájöttem, hogy ez nekem nem csak egy hobbi lett. Napi 6-7 órát töltöttem rajzolással, iskola mellett is. Ez nem volt normális, egy hobbira nem jut ennyi idő. Így jött az ötlet, hogy grafikus leszek! Nem volt egy rossz gondolat, de meg is kellett valósítani. Például szükség volt egy tanfolyamra, de ez a legkevesebb. Mivel vállalkozóként szerettem volna tevékenykedni, volt még előttem egy fontos lépés, a vállalkozás alapítás.
Na ez az, amihez nem értek, de egyáltalán nem. Az első eldöntendő kérdés, amivel találkoztam az volt, hogy hol legyen a székhelyem. Azt hittem ez igazából mindegy, lehet például az otthonom is, de egy barátom rávilágított, hogy ennek azért van jelentősége. Innentől ötletem sem volt, hogy hogyan tovább. Elmondta Ricsi, aki segített nekem az alapokban, hogy miért előnyös, ha máshol van a székhely, erről majd beszélek is. De ha nem az otthonom lesz a székhely, de irodám nincs, akkor hol legyen?
Na erre a kérdésre kínált tökéletes választ a cég, ami segített nekem a székhellyel kapcsolatban. A szekhelyszolgaltatas24.hu-ra úgy találtam rá, hogy rákerestem a székhelyszolgáltatás 6. kerület kulcsszóra. Olvasgattam egy kicsit a honlapjukat, és rá kellett jönnöm, hogy a szolgáltatás, amit kínálnak, egyszerűen tökéletes. Hirtelen nem is értettem, hogy miért nem használja ki minden vállalkozó a székhelyszolgáltatás előnyeit. Nekik biztos senki nem szólt, hogy ilyen létezik. Egyébként, ha már van egy meglévő vállalkozásod, de Te sem hallottál eddig erről a lehetőségről, akkor sincs semmi baj, utólag is módosíthatod a székhelyed, sőt, ebben a cég segítségét is kérheted.
És akkor mondom, hogy nekem hogyan segítettek! Ricsi barátom tudta, hogy léteznek ilyenek, ezért vele kerestünk rá a székhelyszolgáltatás 6. kerületre. Így találtunk rá erre az oldalra, mondta Ricsi, hogy nézzük át a szolgáltatásaikat, amiket kínálnak. Amikor ezt megtettük, már elégedettek voltunk, pedig semmi közünk nem volt még a céghez, szimpla érdeklődők voltunk, sőt, inkább csak odatévedtünk a weboldalukra.
A honlapra fellépve máris láttuk, hogy a cégnél két lehetőség is van székhelyszolgáltatásra, Újlengyelben, és Budapesten. Nekem utóbbi jöhetett szóba, bár a másiknak is megvannak a maga előnyei. Szóval a székhelyszolgáltatás 6. kerületben lévő lehetőségét néztem ki magamnak, aminek az ára volt a következő információ, ami szembejött. 6 hónapra 29.900 Ft+áfa a szolgáltatás ára, illetve 1 hónap grátisz. Itt fel volt sorolva az is röviden, hogy mit kapsz a cégtől, ha velük dolgozol, de ez később, lejjebb görgetve az oldalon még jobban ki van fejtve.
Kattoltam is rá a budapesti lehetőségre, ami lejjebb navigált az oldalon, és láttam, hogy két kerületben is van választási lehetőség. Nekem a székhelyszolgáltatás 6. kerület volt a legideálisabb opció. Itt található egy táblázat, ami leírja, hogy mit kapsz a pénzedért cserébe, ha ezt a szolgáltatást választod. Nyolc részre van osztva a táblázat, és elárulom, hogy nem csak azt kapod, hogy beírhatod székhelyednek a helyszínt. Ennél azért jóval többről van szó.
Kezdjük például azzal, amivel ők is kezdték a felsorolást. Kihelyezik a céged nevét cégtáblára, közterületről jól látható módon. Ez akármilyen apróságnak is tűnhet, nagyon fontos, mert erre a törvény kötelezi a cégeket, és a hatóságok elég komolyan is veszik.
A következő dolog, amiben számíthatsz rájuk, az a postád kezelése. Átveszik a leveleidet, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően. Ez nagyon kényelmes, mivel az ajánlott leveleidet mindig átveszi valaki, és nincs belőle kellemetlenség, hogy rohannod kell utána a postára. Természetesen ez hivatalos meghatalmazással történik.
Majd az átvett postád szakszerűen kezelik is. Ez tulajdonképpen 3 tevékenységet foglal magában. Először is a beérkező leveleidet automatikusan beszkennelik, elektronikusank archiválják, és a hatályos rendeletnek megfelelően 24 órán belül értesítenek róla téged.
Majd pedig az érkezett leveleid tartalmát feléd is továbbítják elektronikusan. A gyakorlatban ez az átvételtől számított maximum két órát jelent. Ez nagyon gyors folyamat, és mindig úgy értesülsz a leveleidről, hogy semmit nem tettél, nem figyeltél rá, hogy legyen valaki a székhelyen, és nem mentél a postára sem utána.
Majd a következő hónap első hetében, hogy azért mégis meglegyen neked papíron is a levél, postán is megkapod. Bár nem tűnik nagy dolognak, sajnos sok szolgáltatóra ez még nem jellemző. Itt viszont ez teljesen alap, és ingyenes!
És mi a helyzet akkor, ha hatóság érkezik a székhelyre? Mert bizony egy vállalkozás életében előfordul, hogy benéz a NAV vendégségbe, és ezt a látogatást nem illik visszautasítani. Ilyenkor sincs para, mert a cég szakszerűen és korrekt módon, 11 év tapasztalattal fogadja a hatóságokat a székhelyen. Sokszor ez egy előre nem várt esemény, de ennek ellenére gördülékenyen megy a folyamat.
Olyan eset is előfordulhat, amikor kényszerintézkedésről van szó, például valamilyen végrehajtási intézkedésről. Természetesen ezt is jogszabályoknak megfelelően tűri a székhely, nagy tapasztalattal, sőt! Ígértem, hogy kitérek majd annak az előnyeire, hogy nem az otthonod a székhely. Itt jött el ez a rész. Ha végrehajtás alá vonják a céged, és az otthonod a székhely, akkor ott semmi nincs biztonságban. Persze, a családod nem viszik el, de néhány neked fontos tárgyat simán. Ezeket aztán perelgetheted vissza igényperben. Mivel ezt senki sem szeretné, már csak ezért is megéri egy székhelyszolgáltatót megbízni.
Na milyen? Ezek elég teljeskörű szolgáltatások, nem? Szerintem igen, ennyi pénzért meg aztán főleg! Óriási terheket vesz le az ember válláról. Bár én nem vagyok gyakorlott a vállalkozás terén, ez nagyon szimpatikus volt, és Ricsi barátom is támogatta, hogy ehhez a céghez szegődjek székhely ügyben.
Ennek van egyébként még egy oka, méghozzá pedig a pénzügyi stabilitás. A céget a Bisnode, Európa legnagyobb cégminősítő vállalkozása, AA- kategóriába minősítette. Ez nagyon nem mindegy, elég fontos a tudat, hogy megbízható cég nyújtja a vállalkozásod alapját, a székhelyet. Gondolj bele mi történik, ha a székhelyszolgáltatód megy csődbe. Na az para lenne, nem? Ezért nem mindegy ez a szempont sem.
Egyébként jó tudni azt is, hogy minden céget alapos kontroll alá vesz a vállalkozás a közös munka megkezdése előtt. Ez nem neked ijesztő, hanem azoknak akik cégtemetőbe akarják vinni a cégüket. A minőség miatt ez neked inkább egy pozitív dolog.
Érdemes ellátogatni a már belinkelt weboldalra, van fent az említett infókon kívül néhány cikk is a székhelyekről, és a szolgáltatásokról, jogi szempontból is, de az átlagember nyelvén. Ez apróság, de plusz pont.
Én végül úgy döntöttem Ricsi segítségével, hogy az újonnan induló vállalkozásomat erre a cégre bízom székhely szempontból, és nagyon jól tettem. Ahogy elkezdtünk együtt dolgozni, már tudtam, hogy nem fogom megbánni ezt a döntést. Az első pillanattól kezdve nagyon kedvesen törődtek velem, és közben érezhető volt a 11 éves tapasztalat. A szakértelem szinte tapintható volt a levegőben. Azóta pedig minden egyes szolgáltatás előnyét élvezem, amit fentebb leírtam. Szó szerint élvezem, mert úgy érzem, hogy a tevékenységem egy részét átvették tőlem, gondolok itt az adminisztrációra. És ez nekem, zöldfülűnek, óriási segítség a mindennapokban.